Popis služby
Stredná priemyselná škola strojnícka a elektrotechnická – Gépipari és Elektrotechnikai Szakközépiskola, Petőfiho 2, Komárno prijíma, eviduje, vybavuje a kontroluje vybavovanie sťažností a podnetov. Sťažnosti sa riešia podľa postupu určeného zákonom a Smernicou o postupe prijímania, evidovania, vybavovania a kontrole sťažností č. 1/2017.
Sťažnosť je podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby, ktorým
- sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou NSK alebo organizáciou v jeho zriaďovateľskej pôsobnosti
- poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti SPŠ SE – GE SzKI Komárno
Podanie sa posudzuje podľa obsahu. Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje, čoho sa sťažovateľ domáha a musí byť sťažovateľom podpísaná.
Sťažnosť môže byť podaná:
- písomne
- ústne do záznamu
- elektronickou poštou (musí ju sťažovateľ do 5 dní potvrdiť podpisom alebo podpísať so zaručeným elektronickým podpisom)
Povereným zamestnancom na prijímanie sťažností je tajomníčka školy.
Osobné a ústne sťažnosti sú vybavované v pracovných dňoch SPŠ SE – GE SzKI Komárno.
Súvisiaca legislatíva
- Zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach
- Smernica o postupe prijímania, evidovania, vybavovania a kontrole sťažností č. 1/2017